Bra start på dagen!

Jag somnade med datorn och spotify igång i natt. Jag vaknade vid tre och undrade vad fan de var som lät, pillade lite mellan mina musiklistor på detta fantastiska musik-himelriket. Landade på min vanliga lista "Favvosar" och gick nöjt och la mig till Jack Johnsons - angel. Somnade på stört.

När jag vaknade vid nio igen så insåg jag att jag nynnade med på Timos - Creep. Den spelades mysigt och lagom högt ut ur mina alldeles för dåliga högtalare. Men de var de bästa uppvaknandet på LÄNGE!

Ja, och nu såhär vid 12.25 så är frukosten i magen, tvätten i maskin och rummet städat. Kan de bli bättre? :)
Ja, de kan de! De blev just de. Den mest hopplösa radiokanalen Rixfm spelade nyss Johnossi - Man must dance. Man kanske ska börja lyssna på radio ändå...

Jag funderar på att ha lite hälso-snack på bloggen, liksom utöver detta musikprat liksom. De är ju såhär att jag gick till en dietist för en vecka sen och de besöket har satt sina spår i mig och jag vill gärna dela med mig av alla tips och sånt jag fick/kommer få.

Just nu håller jag på att fixa regelbundna mat-tider. Typ som en mat-och-sov-klocka. Jag ska äta frukost, mellis, lunch, mellis, middag, kvällsmål. Hur ska man hinna få i sig allt? Men allt detta ätande för att jag inte ska småäta onyttigheter som gärna smiter in i munnen på kvällskvisten. Man ska tydligen ändra en sak i taget. Istället för att POFF ändra på allt, så tar man ett steg i taget. Sen har jag börjat gå ut och powerwalka med stavar och de har verkligen satt sina spår.

Så, nu ska jag ner i tvättstugan igen. De är ganska nice att tvätta om man gör de på rätt sätt. = Med ipoden i öronen och låtar med lite GO i.

/Lisa

Kommentarer
Postat av: Mikis

man must dance är najs!

vad ska man äta till mellis och kvällsmål då? :o blir inte det en massa mat?

2010-07-24 @ 13:13:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0