Mat-färslag

Okej, min kära vän Mickan kommenterade de förra inlägget och frågade vad man ska äta till mellis och kvällsmat. Också om de inte blir massor med mat. Och nej. De blir inte de. ;o
Idag åt jag en relativt liten skål fil med frukt/bär i. Typ kl 10.00. Sen hade jag ett hopp fram till kanske 12.45. Då var de mellis. Idag blev de två melon skivor och en banan. Sen 14.45 var de lunch. Då ska man äta typ en halv middag. Så istället för 8 köttbullar så äter man 4 osv. Och massor med grönsaker. Så jag åt ett ägg, två falukorvs-skoivor och en dl pasta. Man behöver inte bli mätt varje tillfälle. De viktiga är att man inte är sugen/hungrig. Så nu har jag missat melliset mellan Luch och middag. FYSKÄMS. Men då kan man kompensera de genom en tidigare middag. Och då kan man äta som vanligt. Inga konstigheter. Men kvällsmålet, som bör vara vid 19:30/20:00 får inte bli senare än så för kroppen hinner inte med innan sängen då! och då kan man äta typ fruktsallad, smoothie, 1 smörgås eller något litet att tugga på. För min del ikväll blir de fruktsallad. UTAN grädde/vanilj-sås.

Hoppas de klargjorde allt :D Och jag har i och med detta gått ner några kg på en vecka. Så för mig funkar detta. Jag tänkte också att de skulle bli MASSOR med mat. men äter man rätt mat så går de.


/Lisa

Kommentarer
Postat av: Mikiz

ne, det verkar ju inte bli massor med mat ;> låter mer som att man ska äta litegrann hela tiden? :) och grattis till viktnedgången! :D man kanske skulle prova... fast nu har jag ätit chokladbrownies och sånt så jag får väl börja mitt nya liv imorgon då :(

2010-07-24 @ 20:38:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0