Motion = good stuff.

Ja, idag har jag mest sovit och motionerat. Jag sov till 10. Gick upp, åt frukost (proppade en skål med bär och tog ca 2 msk vaniljyoghurt på de, MUMS! ). Städade lite i garderoben och sen! Sen satte jag på mig mina motionsprylar (joggingskor, träningsbyxor och min nostalgi tröja) Och stack ut med stavarna i högsta hugg. En tille och 40 minuter blev de till slut. Powerwalk är himla kul! :) man känner verkligen hur HELA kroppen jobbar när man kör stavgång. Och de går MUCHO snabbare med stavar än utan. Perfekt motion för den som vill springa, men tycker att de är långtråkigt. Man bränner 30% mer med stavar än utan. I like it!

För övrigt så har jag haft något av ett chips-beroende innan denna kost-ändring. Och för att lösa de så skulle jag få 10 chips i veckan och nöja mig med de. Och jag hade då mina 10 chips i en skål innan jag gick ut och motionerade och när jag kom hem hade mamma ätit upp dom! Så nu blir de till att klara av totalt två veckor utan chips. :( Men jag får väl vända blicken mot fruktskålen istället och tycka att de är godare med en banan än ett chips ;O haha...

I alla fall. Efter jag kom hem från stavgången så hoppade jag in i duschen och sen raka vägen i pyjamas. Ipoden ligger här bredvid mig. Laddad med helt underbar musik som typ Timos senaste skiva, lite Johnossi och en jäkla massa mjukis-rock..! Men den får vänta; för nu är de golf på TV. Heja Johnson!

/Lisa

Kommentarer
Postat av: Mikz

bra jobbat Lisut! :D idag har jag ätit två knäckebröd med keso till frulle, sen banan och ett äpple till typ mellis/lunch, och till middag två quornfiléer med mindre makaroner än vad jag brukar. hmmhmm. jag borde gå ut men usch vilket väder :( kan cykla på vår träningscykel :D

2010-07-25 @ 16:45:14
Postat av: Gutt

grymt duktigt av dig att power walka i 1 timme och 40 minuter. du är också jätte duktig som håller dig till din planering :) Jag är stolt över dig :)



LOVE U

Gustav

2010-07-25 @ 17:29:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0