Ojojoj, very glad Lisa idag!

För precis en vecka sen så var jag hos en dietist. Hon vände upp och ner på min vardag ;o Helt plötsligt skulle jag äta mer för att gå ner i vikt. Så jag följde hennes råd (de har jag skrivit om tidigare i bloggen) och åt mer. Furkost, mells, lunch, mellis, middag, kvällsmål. Och idag fick jag väga mig igen. De tog mig 30 minuter att våga ställa mig på denna humörsavgörande pryl som låg på golvet redo att känna min tyngd. Gustav ropade hejar-rop utanför badrumms-dörren. Till slut vågade jag mig upp. Jag hade gått ner 4 kg! Jag blev så glad att jag ställde mig framför Gustav och mamma och hoppade av glädje samtidigt som jag ropade: DE DALLRAR MINDRE NÄR JAG HOPPAR!! ;D:D:D:D

Så de var en bra start på dagen. :)

Igår, var den mest idrottsilga dag ajg haft på länge! Jag gick TVÅ (!) golfrundor! de innebär ca 10 timmars promenad för de som inte spelar golf. :) De kändes i kroppen efteråt måste jag erkänna. Men åh så underbart de var! Jag och Gustav gick en runda så sent som 17:25. då hade vi nästan hela banan för oss själva och spelade i solnedgången. Jag njöt som  bara den. Spelet gick sjukt bra de med! :)

All motion i solnedgång är ganska underbar faktiskt. JAg föredrar att motionera där de är vackert runt omkring mig. Tänk er att gå en promenad längst med vatten, typ en sjö eller ett hav. Höra alla naturliga ljud som typ fågelkvitter och vågorna skvalpa! och jämför de med att gå en promenad vid typ reningsverk och asfalterade områden med enbrart brum och makaniska läten. Helt sjukt vilken skilnad. Så mitt tips till dig som har svårt för att ta dig ut är; Hitta ett stråk där du trivs! Trivs du i skogen, ja, gå då i skogen! :) Liksom, gå vackert!

/Lisa


Kommentarer
Postat av: Mikis

grattisgrattisgrattisgrattis!!! :D du är så duktig!

haha, vad snällt av gustav att göra hejar-rop utanför badrummsdörren :)

2010-07-29 @ 15:10:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0